
L'équipe Bordeaux-Galatasaray maçına ayırdığı köşeden bu haberi başlığa çıkarmış.. 5000 Türk taraftarının desteği ile 4-2-3-1 taktiğiyle çıkıp, ilerde Baros'u bırakacak denmiş.. Bordeaux tarafında ise Chamakh dizine aldığı darbe nedeniyle oynamama ihtimalinin olduğu belirtilmiş.. Cavenaghi ve Diarra'nın da problemi olduğu söyleniyor.. Bu sebeple kesin bir kadro veremeden Diarra yada Doucasse - Chamakh yada Gouffran diye belirtmişler ilk 11'de..
Etiketler:
GALATASARAY,
UEFA
|

Noray Nakis, Arjantin futbolundaki Türk adam olarak sürekli basınımızda yer buluyor ama kimse asli görevini bilmiyor mesela bugünkü sabah gazetesi kendisini "
Arjantin Futbol Federasyonu 2. Başkanı ve Milli Takımlar sorumlusu Noray Nakis " sıfatlarıyla tasvir ediyor.
Galatasaray'a Carrusca'yı öneren adam olarak da yer alıyor bazı kaynaklarda.. Arjantin futbolunda biryerlerde olduğu bazı şeyleri temsil ettiği şüphe götürmez gerçek.. Sivas doğumlu olan Nakis'in bir başka sıfatı hiç basınımız tarafından ortaya çıkarılmıyor..
Nakis aslında Ermeni asıllı bir Türk üstelik Arjantin ikinci liginde Ermeni Spor diye Türkçe'ye çevrilebilecek bir takımında yönetim kurulu başkanı..
Nedense bu yönü hiç basınımızca servis edilmiyor.. Soyu Osmanlı zamanında Arjantin'e göçen Seferadlar ile kesişiyor.. Ayrıca kendisi gibi Arjantin'deki bir çok Ermeni asıllı Türk onunla Deportivo Armenio'nun yönetiminde.. İlginç olan kulubün sadece ismi ile değil renklerinden logosuna kadar %100 oranda Ermenistan kullanılmış olması..
Etiketler:
Güney Amerika,
Türkiye
|

Tümer Metin'in geçen sezon askerlik dolayısıyla firar ettiği bu sene ise Türkiye'de oynamasının artık çok imkanlı olmadığını anlayıp transfer olduğu Larissa yeni bir stadyum için inşaata başlamış.. Aslında birçok Türk takımına örnek olabilecek bir stat yapısı..
- 15ayda tamamlanacak
- 16.000 kişilik
- UEFA 3 yıldızlı stadlar klasmanında
Türkiye'de bu tarz az bütçeli stadlar düşünülebilinir.. Stad yapınca arz/talep dengesini iyi kurmak gerekir.. Kayseri 35bin kişilik stadını ne kadar doldurabilecek mesela..

Neyse post'u Larissa'dan bilgilerle bağlayalım, eski Galatasaraylı Sasa Ilic ve eski Newcastle'lı bir ara Kanada havası almış Laurent Robert'de Tümer'in takım arkadaşları.. Görünen o ki tecrübe ile kaşarlanmış arasındaki tüm futbolcuları takıma toplamış Larissa.. Ilic ve Tümer kiralık..
Etiketler:
Avrupa,
Türkiye
|

Fildişi Türkiye'ye gelince mutlak bir haber yapmak lazım, bir dönem Afrika'da çalışmış bir antrenörün açıklamalarından Galatasaray üzerine haber yapmak en akıllıcası.. Bu haberi yapan ZAMAN (okuduğum bir gazete değil), haber Galatasaray aleyhine olunca Doğan Grubu gazeteleri üzerine atlamış haberin internet versiyonlarına geçmişler..
Sözüm ona Afrika'da kendisine "beyaz sihirbaz" derlermiş.. Bu lakaptan inanılmaz başarıları olduğunu çıkarmamız lazım değil mi? Yok öyle bir şey.. 2003'te 6 ay Mali Federasyonunda çalışmış daha sonra da Kamerun'da (milli takımında değil ülkesinde) antrenörlük yapmış 2 sene..
Şimdi beyfendinin iddiası odur ki Mali için çalışırken Drogba ile karşılaşır, sene 2003, ( Drogba Guingamp forması giyer Malouda ile birlikte.. Ligue 1'de o sezonun flaş ikilisi ) Neyse, "beyaz sihirbaz" derki Galatasaray'a gelir misin? Sözüm ona Drogba'da kendisine : "Fransa'da 3. ligdeyim, neden olmasın? " diye karşılık verir. Sonra hikayenin altı doldurulmuş, TR aranmış vs.. (Drogba 99-00 senesinde FR 3.ligindeydi)
Hani "beyaz sihirbaz" atmış olabilir, gazeteci olan sizler ufak bir araştırma yapsanız ? Ne de olsa amaç belli, Galatasaray aleyhine haber yapmak, hemen verin yayına..
D.N:#1 Beyaz sihirbaz yanlış hatırladı diye düşünelim Drogba önceki senede Le Mans ile Fransa 2.liginde şampiyon ve gol kralı oldu..
#2 Bu hikayenin dışında konuyla bağlantılı Guingamp senesi Drogba ve Malouda Galatasaray için düşünülür, teklif edilir ama "beyaz sihirbaz" tarafından değil..
Etiketler:
Basın,
GALATASARAY
|

Maradona'nın Arjantin'i maç başlamadan Fransa için heyecan vermeye yetmişti.. Bir de üstüne Messi eklenince, Arjantin maça prestij anlamında önde başladı. 40. dakikaya kadar iyi götüren Fransa golü yedikten sonra haddimizi bilelim tarzı takıldı. Tabii bunda
Gago ve Mascherano'nun orta sahayı çok iyi kapatması ve çok iyi pas dağıtmalarının da etkisi vardı..
Fransa'da göze batacak şekilde iyi olan bir oyuncu yoktu fakat göze batacak şekilde kötü olan bir
Lassana Diarra vardı.. Yazık Real Madrid'e ki bu kadar parayı
bu denli bir oyuncuya verdiler.. Sadece faul yaparak geçirdiği maçı kart görmeden tamamladıysa bunda İsveç'li hakemin ikinci yarıdaki berbat yönetimide etkiliydi..
Netice de Arjantin kolektif futbolu biz de oynarız mesajı verip yüksek kalitedeki adamlarıyla maçı bitirdi özellikle Fransız spiker,yorumcu ve 2.yorumcu Wenger'in saygı duyduğu bir oyun sonunda.. Bir de bizim ülkemizde olan bir savsata vardır, milli takım taraftarlığı ile kulüp taraftarlığını birbirine karıştırmayın diye.. Futbolun bizim ülkemizde ki gibi görüldüğü Marsilya'ya gidince durumun çok farklı olmadığı da anlaşılmıştır herhalde..
France 0-2 Argentine
Les buteurs : Gutierrez (41e), Messi (84e)
Les compositions
France : Mandanda - Abidal, Mexes, Gallas, Sagna - L. Diarra, Toulalan - Henry (cap.), Gourcuff, Ribéry - Anelka (Benzema, 62e).
Argentine : Carrizo - Papa, Demichelis, Heinze, J. Zanetti - Mascherano (cap.), Gago - Maxi Rodriguez (Di Maria, 82e), Gutierrez - Messi, Agüero (Tevez, 82e).
Etiketler:
Avrupa,
Güney Amerika
|

Evet bu haber bugün L'Equipe'de yer aldı.. Artık iyice işi resmileştiriyorlar, Beckhambauer kestirip atmıştı geçen hafta fiyatını ödeyen alabilir diye.. Ribéry'de geçen hafta
France2'ye amacının dünyanın en iyi futbolcusu olmak olduğunu, Şampiyonlar Ligi şampiyonu olup
Golden Ball'u kazanmak istediğini söyledi.. Bunları söylerken bu işlerin Bayern ile olmayacağını da ima eder gibiydi.. Ama eminimki etki eden nedenlerden biride 4milyon brüt olan maaşının vergilerle 2,5 milyona kadar inmeside etkilidir.. Pek fazla sponsorluk anlaşmasının da olmaması extra bir gelir kapısıda açmıyor.. Bu durumda, almak isteyen var, gitmek isteyen var, satmak isteyen de var.. Bu işi fazla uzatmanın da pek anlamı yok bana kalırsa.. CR7'nin işine dönmesindense bu şekil olması daha mantıklı.. Henry'de bu duyuma yorum yapmış
"Real ve Ribéry mi? O, yetenekleriyle istediği yerde oynayabilir, kendisi seçecek"
Etiketler:
Avrupa
|

Arjantin - Fransa.. Maç Marsilya'da oynanınca ev sahibi Fransa zannetmiştim ama işin aslı öyle değilmiş..
Camp Nou'dan ret cevabı alan Arjantin Federasyonu, Marsilya'da oynayalım ama hasılat bize kalsın demiş..
(Bu fikirde Sivaslı Türk görevli Nurhay Nakis'in parmağı var mı bilemiyorum ama tahmin edebiliyorum) FFF'de buna onay verince maç Marsilya'ya alınmış..
Etiketler:
Avrupa,
Güney Amerika
|

Brezilya'nın Emirates'de ki 4. hazırlık maçı.. belli ki hem sponsorlar hem Brezilya için Londra'da oynanan maçların getirisi oldukça iyi.. Maçın İtalya ile olması rekabet havası getireceğini düşünsekte maçın geneli defansı ile nam sahibi İtalya'nın berbat defans anlayışı sonucu Brezilya için rahat geçti..

Gattuso'nun sakatlığı orta sahanın defansif direncini azaltıyor bir de Gilardinho ilerde top tutamayınca Brezilya iyice kontrol etmiş oldu ilk yarıyı.. İkinci yarı yapılan değişiklikler (Camoranesi-Aquilani-Perrotta) orta sahayı biraz toparlasada iş işten geçmişti.. Ama form durumları ne olursa olsun Gilardinho'nun değil Toni'nin bu takımın ilk forveti olduğu gerçeğinide ortaya çıkardı.
Maçın başında Grosso'nun ofsayt olarak iptal edilen nizami golü verilse farklı mı olurdu bilmiyorum ama İtalya defansının çok kötü bir günde olduğu gerçeğini değiştirmezdi..
Elano'nun yeteneklerinin yanına City'nin yıldızı Robinho ile birlikte oynamanın verdiği alışkanlıktan olsa gerek aralara girerek İtalya defansını alt üst ettiler.

Dunga'nın koyu yeşil t-shirt'ün üzerine somon rengi gömleği ve kahverengi nubuk montu gecenin en kötü görüntüsüydü. İnter'in İtalya 11'ine milli oyuncu veremezken, Brezilya 11'ine 3 tane vermesi de ilginç sayılabilecek detaylardan..
Etiketler:
Avrupa,
Güney Amerika
|

Başta yayıncı kuruluşun hakem hocası olmak üzere kuralı bilmeyenler için
Etiketler:
GALATASARAY
|

Huzursuzluk için zemin aradığı belliydi son açıklamasıyla Karl-Heinz Rummenigge'nin verdiği söyleşiye de gönderme yapıyor, diyor ki Ribéry :
"Kulüp her alanda en iyiyi istemeli bu durumda her pozisyon için büyük oyuncular gerekir, eğer bunlar olursa uluslarası arenada şansımız artar."Rummenigge ise kulüp resmi sitesine söyleşi arasında şunları söylüyor :
" Şu dönem çok harcama yapmamıza izin vermiyor bunun dışında çok iyi bir ekibimiz var ve şimdiden 3 tane transfer yaptık. Kriz döneminde mantıklı davranmalıyız"Zemin,tezgah arayışı başlamış Ribery'de.. Bir dahaki sezon Real Madrid yada başka bir kulübü isteyecektir olası Şampiyonlar Ligi'nden elenme sonrası.. Yaşı 25, bakalım 30'a kadar kaç tane daha değiştirecek.. Şimdiye kadar değiştirdiği takımlar sonrası tek para kazanamayan malesef Galatasaray..
Etiketler:
Avrupa
|