Jérome Rothen - "Vous n'allez pas me croire"


Monaco'nun altın senesinde sol kanattan her kestiği tehlike olan bir adamdı, İtalya'ya gitmedi, Paris'teki gösteriş daha cazip geldi..Futbol olarak yerinde saydı hatta bazen geri gitti.. Geçenlerde "Bana inanamıyacaksınız" diye bir otobiyografik kitap yayınladı..Toplum olarak yazma-okuma alışkanlığı olmadığımızdan ortalama bir futbolcunun bile bunu yapıyor olması takdir edilesi.. Rahmetli Turgay Vardar tüm birikimiyle UEFA senelerini yazacak, Türkiye için bir ilk olacaktı ömrü yetmedi..
Neyse kitaptan bazı ilginç noktalar, 
Aynı liseye gittiği William Gallas için; "Okul yıllarında o kadar kötüydü ki, Matematik hocası hiçbir şey anlamadığını bildiğinden onun kitabı açarak sınavı yapmasına izin verirdi fakat en yüksek 4/20 alabilmişti.."
Monaco-Real Madrid maçında karşılaştığı Zidane için, "Maçın sonuna yaklaşmıştık ve Monaco olarak finale çok yakındık, bir pozisyonda kendimi yere abartılı attım arkamdan kalk yerden o... çocuğu diye bağırdı, ben bunun bir refleks olduğunu maç sonu özür dileyeceğini düşünsemde özür dilemedi.."
Barthez için ise, "Beni bir kere olsun içten karşılamadı, bazen milli takım kampında dalgınlıktan selam verirdim.. Kafasını çevirirdi.. Benimle problemini anlamadım.."
Bir de kitaba tepki gösteren kesim var, eski hocası Halilhodziç : "Her zaman çok konuşuyor, kitapta da gevezeliğni ortaya koymuş yanlış ve saçma şeyler anlatmış" demiş.
Gallas ise "Şu an benim bir aile babası olduğumu unutmuş herhalde 15 yaşımızdaki halimizden herkese bahsederek ne yaptığını sanıyor" demiş.
Kitap yazma isteğini takdir etsemde bu adam 2004'ten beri sadece saha dışı olaylarla gündeme gelmiş, Paris'in keyifli yaşantısında futbolu unutmuştur..Sol ayağının becerisi üstünden nemalanmış bir futbol hayatı..32 yaşında ve PSG ile bir daha sözleşme yenilemesi zor..


0 Response to "Jérome Rothen - "Vous n'allez pas me croire""